6:00-7:50 Schodzenie się dzieci do przedszkola, pozyskiwanie krótkich, istotnych informacji od rodziców.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci; w parach, indywidualnie, w małych
zespołach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier, książek, materiałów plastycznych
itp. Zabawy inspirowane przez nauczyciela, integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Prowadzenie obserwacji pedagogicznej oraz dokumentowanie jej przez nauczyciela. Indywidualna
praca z dziećmi.
7:50-8:00 Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do śniadania, praca
dyżurnych przed śniadaniem.
8:00-8:30 Śniadanie
8:30-9:00 Przygotowanie do zajęć, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
9:00- 10:00 Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu z całą grupą
10:00-10:45 Pobyt w ogrodzie przedszkolnym z zorganizowanymi i dowolnymi zabawami ruchowymi
z wykorzystaniem sprzętu sportowego i zabawek podwórkowych. Spacery i wycieczki z obserwacją
przyrodniczą, sytuacyjną lub zabawy ruchowe w sali zajęć
10:45-11:00 Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo-organizacyjne i higieniczne, praca
dyżurnych przed obiadem
11:00-11:30 Obiad
11:30-12:00 Czynności higieniczne po obiedzie, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk
12:00-12:30 Odpoczynek na kocach, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, słuchowiska na CD,
muzyka klasyczna i relaksacyjna
12:30-13:45 Praca indywidualna z dziećmi oraz w małych grupach. Słuchanie literatury czytanej przez
nauczyciela, utrwalanie wiedzy i piosenek, przygotowanie dzieci do występów, uroczystości,
konkursów, przeglądów artystycznych. Zabawy według pomysłów dzieci z wykorzystaniem
dostępnych zabawek. Pobyt na świeżym powietrzu; spacery, wyjścia, wycieczki, zabawy na ogrodzie
przedszkolnym, korzystanie ze sprzętów ogrodowych. Zabawa ruchowa organizowana przez
nauczyciela
13:45-14:00 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności porządkowe i higieniczne, praca dyżurnych
przed podwiczorkiem
14:00-14:30 Podwieczorek
14:40 -16:00 Rozmowy indywidualne z rodzicami. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy według
zainteresowań dzieci. Korzystanie z klocków, gier, układanek, książek itp. Utrwalanie treści poznanych
wierszy i piosenek. Wspólne zabawy inspirowane przez nauczycielkę. Prowadzenie obserwacji
pedagogicznej oraz jej dokumentowanie. Prace porządkowo-użyteczne, rozchodzenie się dzieci.